Justyna Habib - Fizjoterapia Kobieca

Jak możesz sobie pomóc?

Justyna Habib - Fizjoterapia Kobieca

Fizjoterapia uroginekologiczna

Ważnym elementem walki z bolesnym współżyciem jest fizjoterapia uroginekologiczna. Dyspareunia i pochwica często współistnieją klinicznie i charakteryzują się podwyższonym napięciem mięśni dna miednicy dlatego bardzo istotna jest w tym przypadku terapia mająca na celu ich normalizację.

Mięśnie dna miednicy to mięśnie przebiegające przez cewkę, pochwę i odbyt. Są swoistym hamakiem podtrzymującym pęcherz, macice, odbytnicę. Gdy ich napięcie jest podwyższone może wystąpić w tym obszarze ból, gdy następuje ich odruchowy skurcz nie ma możliwości penetracji.

Celem fizjoterapii jest: zwiększenie świadomości i propriorecepcji mięśni, poprawa rozluźnienia mięśni, normalizowanie ich napięcia, zwiększenie elastyczności wejścia do pochwy, desensytyzacja, czyli odwrażliwianie obszaru bolesnego, zmniejszenie strachu przed penetracja pochwy.

W leczeniu bolesnego współżycia ważna jest praca multidyscyplinarna czyli współpraca na linii ginekolog- fizjoterapeuta- psycholog-seksuolog.

Bardzo często ból jest wynikiem czynników psychoseksualnych. Jeśli zbliżenia wiążą się ze strachem, czy lękiem, to oprócz współpracy z fizjoterapeutą, którego praca będzie miała na celu stworzenie warunków do bezbolesnej penetracji, należy skonsultować się z psychologiem. Żeby seks był przyjemny nie można się go bać. Jeśli nie wiesz jak porozmawiać z partnerem o Twoich dolegliwościach, jeśli nie wiesz jak zwrócić jego uwagę np. na dłuższą grę wstępną zaproponuj wspólną wizytę u seksuologa.

Pamiętaj, że ból który odczuwasz nie jest Twoją winą. To nie jest tak, że akurat tak masz, że taka jest Twoja uroda, ze nigdy nie będziesz czerpać radości z seksu. Coś musi być przyczyną i tą przyczynę musimy znaleźć wspólnie. Pamiętaj jednak, że seks zaczyna się w głowie i dopóki głowa nie odpuści, a Ty cały czas będziesz się psychicznie blokować na seks, cały czas będzie Ci się on kojarzył z cierpieniem to wpadniesz w błędne koło.

Dlatego stworzyłam dla Ciebie mój autorski program „Seks bez bólu”, który pomoże Ci zakończyć czas, w którym każde zbliżenie wiązało się z bólem. Chcę, żebyś uwierzyła w to, że seks nie musi boleć, że jest przyjemnością.